معلم ایرانی

معلم ایرانی

دل نوشته های یک معلم زبان
معلم ایرانی

معلم ایرانی

دل نوشته های یک معلم زبان

ده نقطه دیدنی جهان

ر اساس آخرین آمار به دست آمده از دیدنی ترین نقاط جهان در سال ۲۰۱۶, ده مکان زیر, به ترتیب عنوان اول تا دهم محبوب ترین نقاط دیدنی جهان را از آن خود کرده اند:
 
1-ماچو پیچو (پرو)

 
نگاهی به تصاویر ۱۰ جاذبه گردشگری بسیار محبوب در جهان
 
ادامه مطلب ...

دانلود دیکشنری بابیلون

این نسخه از بابیلون هیچگونه احتیاجی به انجام کرک، نصب فایل پچ و یا فعالسازی پس از نصب ندارد و بدون هیچ مشکلی اجرا میشود. 

درسهای زندگی

درسهای زندگی

 

بسمه تعالی

موضوع تحقیق : چگونگی بر قراری ارتباط مطلوب بین کارکنان در پیشبرد اهداف آموزشی

 

مهارتهای سه گانه مدیریت:

رابرت کاتز (1955) از صاحبنظران مدیریت با مطالعه و بررسی رفتار اداری، سه نوع مهارت را که برای مدیران مورد نیاز است شناسایی کرده است:
1- مهارت فنی2- مهارت انسانی 3- مهارت ادراکی.
1- مهارت فنی : منظور از مهارت فنی، توانایی و کارایی در فعالیتی است که انجام آن نیازمند به روشها، تکنیکها و ابزار و وسایل ویژه ای باشد.
2- مهارت انسانی: منظور از روابط انسانی توانایی مدیر در کار کردن موثر با دیگران و ایجاد محیط و موقعیت مناسب عاطفی، روانی و اجتماعی برای سعی و تلاش گروهی است ، در این شرایط مدیر خود از آرامش، سلامت و امنیت روانی و اعتماد به نفس برخوردار است و سعی در شناخت و احترام به نظرات، عقاید و احساسات دیگران و تأمین امنیت روانی و محیطی آرام و مناسب برای آنان دارد.
درباره نظرات مهارت فنی و مهارت انسانی باید گفت که مهارت فنی کار کردن با اشیاء است ولی مهارت انسانی کار کردن با افراد.
3- مهارت ادراکی : منظور از مهارت ادراکی، توانایی در نظر گرفتن سازمان به عنوان یک مجموعه، سیستم و کل یکپارچه و واحد می باشد.
به عبارت دیگر مهارت ادراکی را می توان به عنوان توانایی تشخیص اجزاء و عناصر سازمان و روابط میان آنها دانست و اینکه تأثیر متقابل آنها بر یکدیگر چگونه خواهد بود و تغییر و تحول در یک جزء چه اثراتی را بر اجزاء و عناصر دیگر ودر نهایت بر کل سازمان خواهد گذاشت.


 

ادامه مطلب ...

دوباره مدرسه/دوباره زندگی

د‌‌یروز زنگ آغاز سال تحصیلی جد‌‌ید‌‌ د‌‌ر سراسر کشور به صد‌‌ا د‌‌رآمد‌‌ و 13میلیون د‌‌انش‌آموز د‌‌ر د‌‌ور و نزد‌‌یک و د‌‌ر مناطق د‌‌ورافتاد‌‌ه و محروم پشت نیمکت‌ نشستند‌‌.

کمبود‌‌ مد‌‌رسه و امکانات آموزشی د‌‌ر کشور به ‌ویژه د‌‌ر مناطق د‌‌ورافتاد‌‌ه یکی از مشکلاتی است که سیستم آموزشی با آن د‌‌ست و پنجه نرم می‌کند‌‌ و با آغاز سال جد‌‌ید‌‌ تحصیلی، کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش بیشتر از قبل به آن اشاره می‌کنند‌‌.

وضعیت معیشیتی معلمان که البته با اجرای طرح رتبه‌بند‌‌ی اند‌‌کی بهبود‌‌ یافته، مساله معلمان حق‌التد‌‌ریسی که بد‌‌ون آزمون و استخد‌‌ام وارد‌‌ نظام آموزشی شد‌‌ند‌‌ و حالا بعد‌‌ از چند‌‌ سال انتظار استخد‌‌ام د‌‌ارند‌‌، محتوای کتب آموزشی که به‌ گفته وزیر آموزش و پرورش ربطی به آنچه د‌‌ر جامعه جریان د‌‌ارد‌‌، ند‌‌ارد‌‌، شیوه‌های سنتی آموزش و کاربرد‌‌ی نبود‌‌ن آموزش‌ها که چند‌‌ی پیش معاون آموزش ابتد‌‌ایی وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره کرد‌‌ و... مسائلی است که آموزش و پرورش با آنها د‌‌رگیر است.


 

ادامه مطلب ...